tisdag 29 januari 2008

Länge leve parabolen!

Jag vet, jag vet, jag vet... sämsta integrations-effekten av alla - har parabolen - när det gäller att komma in i det turkiska samhället - men himmel vad glad jag blev idag - när vi fick den installerad. CNN och BBC - online in i vardagsrummet. Favoriten just nu är i alla fall engelska Aljazeera....me love..... Nu ar vi kontakt med omvärlden lite mer i alla fall. Massor med turkiska kanaler - och de reklamer som finns kommer att påbörja träningen för att få en någorlunda basic-basic-språk - så att det någon gång i framtiden - kanske- möjligtvis att vi med mer än bara teckenspråk kan göra oss förstådda på turkiska... Försöka går ju i alla fall. Just nu är våra språkkunskaper under all kritik!

2 kommentarer:

Mamita sa...

vilket äventyr :)

Glöm inte att tvn - rätt använd - faktiskt är ett integrationsverktyg. Jag hade inte tv här i Bryssel under ett långt tag, men nu, nu jäklar vet jag exakt vad belgarna glor på på kvällarna. Och jag förundras. CSI hela tiden?

Kram kram/Chavez

Ellamamman sa...

Hahaaa, jag hittade din blogg via Fejjan! Inte så hemligt kanske, nej. Eftersom Rasmus är som han är, håller jag gärna koll på er via din blogg i stället. Annars får man vänta i evigheter på att mannen ska informera ;)

Lycka till i Istanbul!

Kramar Tiina